HMETRO : 2 lelaki dakwa dikasari [Khamis | 22/9/2011]

KUALA LUMPUR: Dua lelaki yang ditahan dalam satu tangkapan memfailkan saman terhadap tujuh anggota polis kerana menyebabkan kecederaan terhadap mereka dalam siasatan yang dijalankan tiga tahun lalu.

B Prabakar, 30, dan C Solomon Raj, 20, masing-masing plaintif pertama dan kedua memfailkan saman itu di Mahkamah Tinggi di sini, semalam. Mereka menamakan tujuh anggota polis, Sarjan Mohd Shafiee Abdul Halim, Sarjan Mohd Diah Sulaiman, Sarjan Zulkiplly Taib, Koperal Abdullah Musa, Koperal Zamrin Zaid, Lans Koperal Matila@Saudi Ismail dan Lans Koperal Nizam Abdul Wahab sebagai defendan pertama hingga ketujuh. Mereka turut menamakan Ketua Polis daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid sebagai defendan kelapan dan kerajaan Malaysia, defendan kesembilan. Mengikut pernyataan tuntutan, kedua-dua plaintif mendakwa mereka ditahan pada 23 Disember 2008 jam 9.30 malam, di sebuah tempat letak kereta di hadapan Kelab My Place, Sri Hartamas, dekat sini, dalam satu operasi tangkapan.


Mereka mendakwa ketika disoal siasat, mereka didera, dipukul, disimbah air panas dan dikasari secara fizikal oleh defendan pertama hingga ketujuh.

Pada 12 September lalu, Mahkamah Sesyen di sini memerintahkan Mohd Shafiee dan Mohd Diah membela diri terhadap tuduhan berkenaan. Hakim Abu Bakar Katar membuat keputusan itu selepas pihak pendakwaan membuktikan kes prima facie terhadap kedua-dua tertuduh.

Bagaimanapun, mahkamah melepas dan membebaskan lima lagi tertuduh yang menghadapi pertuduhan sama iaitu Zulkiplly, Abdullah, Zamrin, Matila@Saudi dan Nizam daripada Bahagian Siasatan Jenayah, IPD sama.

Sumber
Hmetro

i-Prepaid 2u <Menjana pendapatan pasif dengan prepaid, agen i-Prepaid 1 Malaysia diperlukan>

By Admin with No comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • Popular
  • Categories
  • Archives